Wszystko zaczęło się w 1992 roku w małym sklepie na obrzeżach Pragi. Nasza historia sukcesu rozpoczęła się od ciężkiej pracy, wspaniałej wizji i odrobiny szczęścia. Nasza narracja, prowadzona przez naszego założyciela, Tomáša Smrčkę, rozpoczęła się jako jedna z wielu lokalnych hurtowni.
Grupa FAST jest dystrybutorem ponad 70 krajowych i międzynarodowych marek, do ponad 30 krajów na całym świecie. W swojej ofercie posiada ponad 2000 produktów w 6 grupach asortymentowych. Na rynku polskim, Fast jest wyłącznym dystrybutorem 9 marek własnych z kategorii: artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki konsumenckiej, akcesoriów kuchennych, wyposażenia domu i ogrodu oraz zabawek, znanych polskim konsumentom pod markami Sencor, Philco, Buxton, Yenkee, Retlux, Lamart, Fieldmann, Stell i Buddy Toys.
Koncentrujemy się na tym, co zapewniło nam sukces. Pozostajemy firmą dystrybucyjną i logistyczną, i nadal będziemy koncentrować się na dystrybucji jako naszej podstawowej działalności. Nasze oddziały są dobrze przygotowane do korzystania z rozwijających się rynków na całym świecie. Będziemy również zabezpieczać nasze prywatne marki i działalność w regionie EEMA, jednocześnie rozszerzając nasze produkty również na inne regiony. Regularne dynamiczne analizy rynku i SZYBKA reakcja na trendy rynkowe są podstawowymi elementami tego filaru.
Filar rozwoju dotyczy potencjału naszej firmy wynikającego z wewnętrznej wymiany know-how, wiedzy fachowej i talentów. Ten filar dotyczy szeregu konkretnych obszarów, w których ściśle współpracujemy w celu poprawy jakości naszych usług. Podstawowym elementem tego filaru jest niekończący się rozwój organizacyjny wraz z poszerzaniem własnych marek, co zapewnia budowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Podstawową elementem marek własnych są precyzyjne inwestycje, silne badania i rozwój; złożoność zespołu i portfolio w odniesieniu do cen, sprzedaży, dystrybucji i strategii marketingowej.
Filar wzrostu koncentruje się na ekspansji do nowych segmentów rynku, podkreślając naszą dalszą ekspansję na rozwijające się rynki i segmenty, szczególnie na powstających i dynamicznych rynkach e-commerce. W handlu elektronicznym stosujemy strategię, która okazała się skuteczna w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest eksport tych możliwości do innych regionów i wykorzystanie możliwości w handlu detalicznym i usługach handlu elektronicznego na wybranych rynkach.
Koncentrujemy się na tym, co zapewniło nam sukces. Pozostajemy firmą dystrybucyjną i logistyczną, i nadal będziemy koncentrować się na dystrybucji jako naszej podstawowej działalności. Nasze oddziały są dobrze przygotowane do korzystania z rozwijających się rynków na całym świecie. Będziemy również zabezpieczać nasze prywatne marki i działalność w regionie EEMA, jednocześnie rozszerzając nasze produkty również na inne regiony. Regularne dynamiczne analizy rynku i SZYBKA reakcja na trendy rynkowe są podstawowymi elementami tego filaru.
Filar rozwoju dotyczy potencjału naszej firmy wynikającego z wewnętrznej wymiany know-how, wiedzy fachowej i talentów. Ten filar dotyczy szeregu konkretnych obszarów, w których ściśle współpracujemy w celu poprawy jakości naszych usług. Podstawowym elementem tego filaru jest niekończący się rozwój organizacyjny wraz z poszerzaniem własnych marek, co zapewnia budowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Podstawową elementem marek własnych są precyzyjne inwestycje, silne badania i rozwój; złożoność zespołu i portfolio w odniesieniu do cen, sprzedaży, dystrybucji i strategii marketingowej.
Filar wzrostu koncentruje się na ekspansji do nowych segmentów rynku, podkreślając naszą dalszą ekspansję na rozwijające się rynki i segmenty, szczególnie na powstających i dynamicznych rynkach e-commerce. W handlu elektronicznym stosujemy strategię, która okazała się skuteczna w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest eksport tych możliwości do innych regionów i wykorzystanie możliwości w handlu detalicznym i usługach handlu elektronicznego na wybranych rynkach.
Nasze podstawowe wartości zostały określone przez założyciela firmy, Tomáša Smrčkę, które ewoluowały i kształtowały się przez lata, podobnie jak nasza firma jako całość. Zachowujemy te wartości w naszych kontaktach z naszymi partnerami biznesowymi, pracownikami i opinią publiczną.
Dbamy o to, aby nasza działalność biznesowa i produkcyjna była zawsze przejrzysta i zgodna z etyką oraz obowiązującym prawem we wszystkich krajach, w których działamy. Mamy ścisłe wewnętrzne wytyczne, które całkowicie wykluczają wszelkie nieetyczne lub niezgodne z prawem postępowanie w firmie lub wobec naszych partnerów.
Zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością
Podejmujemy tylko ryzyko, które rozumiemy
Koncentracja na regionie EEMA i przemyśle CPG
Inwestowanie i Promowanie w myśl zasady „Stosunek jakości do ceny ”
Inwestowanie w rozwiązania cyfrowe i zaawansowaną analitykę
Systematyczne rozszerzanie portfolio produktów
Podejmowanie decyzji na podstawie danych
Wykorzystanie szczegółowych danych do podjęcia decyzji, gdzie prowadzić działalność
Dobre zrozumienie lokalnych konsumentów