Dystrybutor ponad 70 krajowych i międzynarodowych marek, do ponad 30 krajów na całym świecie

Od

1992

Praga

Siedziba główna

4A1

D&B ocena

7

Spółek zależnych

Historia

Wszystko zaczęło się w 1992 roku w małym sklepie na obrzeżach Pragi. Nasza historia sukcesu rozpoczęła się od ciężkiej pracy, wspaniałej wizji i odrobiny szczęścia. Nasza narracja, prowadzona przez naszego założyciela, Tomáša Smrčkę, rozpoczęła się jako jedna z wielu lokalnych hurtowni.

2018

SAGE

Zostaliśmy wyłącznym dystrybutorem SAGE.

2017

Rosja

Otworzyliśmy nasz rosyjski oddział

2015

Zachodnia Europa

Rozszerzyliśmy dystrybucję do krajów Europy Zachodniej.

2014

GCC

Weszliśmy na rynek GCC.

2013

Bałkany

Rozszerzyliśmy dystrybucję na wszystkie kraje bałkańskie.

2012

Zabawki Yenkee i Buddy Toys

Wprowadziliśmy własną markę akcesoriów, Yenkee i Buddy Toys.

2011

Retlux

Wprowadziliśmy nowe nasze własne marki - Fieldmann i Retlux.

2010

Lamart, Buxton, PHILCO

Wprowadziliśmy nasze własne marki Lamart, Buxton, PHILCO

2009

Tomáš Smrčka

Założyciel firmy Tomáš Smrčka zmarł tragicznie

2008

SodaStreem

Zostaliśmy wyłącznym dystrybutorem marki SodaStream.

2007

Catler

Wprowadziliśmy naszą własną markę AGD klasy premium, Catler

Strategia

Grupa FAST jest dystrybutorem ponad 70 krajowych i międzynarodowych marek, do ponad 30 krajów na całym świecie. W swojej ofercie posiada ponad 2000 produktów w 6 grupach asortymentowych. Na rynku polskim, Fast jest wyłącznym dystrybutorem 9 marek własnych z kategorii: artykułów gospodarstwa domowego, elektroniki konsumenckiej, akcesoriów kuchennych, wyposażenia domu i ogrodu oraz zabawek, znanych polskim konsumentom pod markami Sencor, Philco, Buxton, Yenkee, Retlux, Lamart, Fieldmann, Stell i Buddy Toys.

Koncentrujemy się na tym, co zapewniło nam sukces. Pozostajemy firmą dystrybucyjną i logistyczną, i nadal będziemy koncentrować się na dystrybucji jako naszej podstawowej działalności. Nasze oddziały są dobrze przygotowane do korzystania z rozwijających się rynków na całym świecie. Będziemy również zabezpieczać nasze prywatne marki i działalność w regionie EEMA, jednocześnie rozszerzając nasze produkty również na inne regiony. Regularne dynamiczne analizy rynku i SZYBKA reakcja na trendy rynkowe są podstawowymi elementami tego filaru.

Filar rozwoju dotyczy potencjału naszej firmy wynikającego z wewnętrznej wymiany know-how, wiedzy fachowej i talentów. Ten filar dotyczy szeregu konkretnych obszarów, w których ściśle współpracujemy w celu poprawy jakości naszych usług. Podstawowym elementem tego filaru jest niekończący się rozwój organizacyjny wraz z poszerzaniem własnych marek, co zapewnia budowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Podstawową elementem marek własnych są precyzyjne inwestycje, silne badania i rozwój; złożoność zespołu i portfolio w odniesieniu do cen, sprzedaży, dystrybucji i strategii marketingowej.

Filar wzrostu koncentruje się na ekspansji do nowych segmentów rynku, podkreślając naszą dalszą ekspansję na rozwijające się rynki i segmenty, szczególnie na powstających i dynamicznych rynkach e-commerce. W handlu elektronicznym stosujemy strategię, która okazała się skuteczna w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest eksport tych możliwości do innych regionów i wykorzystanie możliwości w handlu detalicznym i usługach handlu elektronicznego na wybranych rynkach.

Misja, Wizja, i Filozofia…

Nasza MISJA

zapewnić zrównoważony wzrost gospodarczy pochodzący z różnych źródeł.

Nasza WIZJA

być czołowym globalnym partnerem biznesowym i dostawcą.

Nasza FILOZOFIA

ciągłe poszukiwanie możliwości biznesowych.

Korzenie naszej ekspansji

Koncentrujemy się na tym, co zapewniło nam sukces. Pozostajemy firmą dystrybucyjną i logistyczną, i nadal będziemy koncentrować się na dystrybucji jako naszej podstawowej działalności. Nasze oddziały są dobrze przygotowane do korzystania z rozwijających się rynków na całym świecie. Będziemy również zabezpieczać nasze prywatne marki i działalność w regionie EEMA, jednocześnie rozszerzając nasze produkty również na inne regiony. Regularne dynamiczne analizy rynku i SZYBKA reakcja na trendy rynkowe są podstawowymi elementami tego filaru.

Filar rozwoju dotyczy potencjału naszej firmy wynikającego z wewnętrznej wymiany know-how, wiedzy fachowej i talentów. Ten filar dotyczy szeregu konkretnych obszarów, w których ściśle współpracujemy w celu poprawy jakości naszych usług. Podstawowym elementem tego filaru jest niekończący się rozwój organizacyjny wraz z poszerzaniem własnych marek, co zapewnia budowanie i utrzymanie przewagi konkurencyjnej. Podstawową elementem marek własnych są precyzyjne inwestycje, silne badania i rozwój; złożoność zespołu i portfolio w odniesieniu do cen, sprzedaży, dystrybucji i strategii marketingowej.

Filar wzrostu koncentruje się na ekspansji do nowych segmentów rynku, podkreślając naszą dalszą ekspansję na rozwijające się rynki i segmenty, szczególnie na powstających i dynamicznych rynkach e-commerce. W handlu elektronicznym stosujemy strategię, która okazała się skuteczna w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Naszym celem jest eksport tych możliwości do innych regionów i wykorzystanie możliwości w handlu detalicznym i usługach handlu elektronicznego na wybranych rynkach.

Wartości

Koncentracja na zysku i przyszłości
Koncentrujemy się na ZRÓWNOWAŻONYM, zyskowym wzroście.
Inicjatywa i spójność
Wspieramy INICJATYWĘ, przedsiębiorczość i INNOWACJE w naszej firmie.
Praca zespołowa
PRACUJEMY RAZEM, aby zaspokoić potrzeby naszych klientów w zakresie otwartości i zaufania.
Otwartość i zaufanie
OTWARTO DYSKUSUJEMY ważne tematy w naszej firmie
Szacunek
SZANUJEMY NASZYCH LUDZI, zachęcamy do ich rozwoju i nagradzamy ich wyniki.
Odpowiedzialność i etyka
ZAWSZE bierzemy pod uwagę aspekty społeczne i środowiskowe

To za czym stoimy

Nasze podstawowe wartości zostały określone przez założyciela firmy, Tomáša Smrčkę, które ewoluowały i kształtowały się przez lata, podobnie jak nasza firma jako całość. Zachowujemy te wartości w naszych kontaktach z naszymi partnerami biznesowymi, pracownikami i opinią publiczną.

Dbamy o to, aby nasza działalność biznesowa i produkcyjna była zawsze przejrzysta i zgodna z etyką oraz obowiązującym prawem we wszystkich krajach, w których działamy. Mamy ścisłe wewnętrzne wytyczne, które całkowicie wykluczają wszelkie nieetyczne lub niezgodne z prawem postępowanie w firmie lub wobec naszych partnerów.

Podstawowe zasady strategii

Zarządzanie kapitałem obrotowym i płynnością

Podejmujemy tylko ryzyko, które rozumiemy

Koncentracja na regionie EEMA i przemyśle CPG

Inwestowanie i Promowanie w myśl zasady „Stosunek jakości do ceny 

Inwestowanie w rozwiązania cyfrowe i zaawansowaną analitykę

Systematyczne rozszerzanie portfolio produktów

Podejmowanie decyzji na podstawie danych

Wykorzystanie szczegółowych danych do podjęcia decyzji, gdzie prowadzić działalność

Dobre zrozumienie lokalnych konsumentów